آیا پرچم به اندازه لوگو برای کسب و کارها اهمیت دارد؟

بسیاری از افراد لوگو، نشان تجاری یا آرم را معادل هویت بصری می‌دانند، در صورتی که لوگو یکی از راه های معرفی هویت بصورت بصری می باشد. پس سوال مهم تر این است که ” چه موردی در معرفی هویت بصری قدرت بیشتری دارد؟”. تا بر طبق میزان قدرت در معرفی، درجه اهمیت آن ها نیز مشخص شود.

در بازار رقابتی امروز کسب و کار‌ها باید از روش‌ های مختلف برای شناساندن خود به مشتریان استفاده کنند. طبق بررسی‌ های انجام شده، وقتی یک کسب و کار و برند به صورت موثر و صحیح در ذهن یک فرد عادی تکرار شود، خواهید دید که بعد از مدتی، تاثیرات مثبتی روی آن فرد گذاشته‌ اید. و می‌ توانید او را تبدیل به یکی از مشتریان خود کنید.

در این بین پرچم بیشترین قدرت معرفی و تاثیر را در قالب تبلیغات محیطی ملموس(غیر مجازی) درکنار هر نما و با هر سبک طراحی و دکور دارد. تبلیغات مملوس عبارت است از تبلیغاتی سخت افزاری که بصورت مستقیم با مخاطب در تماس است مانند؛ عروسک های بادی، تابلو‌های نئونی، لباس های عروسکی، پرچم، استند یا رول آپ و …

دلایل زیادی دیگری وجود دارد که نشان می دهد بهتر است برای سازمان خود پرچم داشته باشید. که شاید برجسته ترین این دلایل قیمت کمتر نسبت به هم خانواده های خود و قابلیت جابه‌جایی پرچم است.

اهمیت داشتن پرچم برای کسب و کارها

یکی از روش های تبلیغاتی نوین که می‌ تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد، استفاده از پرچم است. از مزایای اولیه پرچم برای یک کسب و کار در دوره کنونی این است که بسیاری از رقیبان شما اهمیت استفاده از پرچم‌ ها را درک نکرده‌ اند. همین باعث می‌ شود زودتر از بقیه سراغ این روش بازاریابی نوین بروید. چاپ پرچم می‌ تواند اطلاعات مختلفی را در خصوص کسب و کارتان در اختیار مخاطب یا رهگذران از یک مکان خاص بگذارد.

از طرفی، بیشتر از هر ابزار تبلیغاتی دیگر (هم رده با بیلبورد) میتواند در معرض دید باشد و همین باعث شده تا بهره‌دهی(قیمت بسیار کمتر نسبت به بیلبورد) تبلیغاتی استفاده از پرچم برای بسیاری از ما مناسب باشد. انواع مختلف پرچم مانند پرچم ایستاده(تشریفات / تشریفاتی)، پرچم تبلیغاتی (ساحلی / بادبانی)، پرچم رومیزی و… باعث شده‌ اند تا این محصولات انعطاف پذیری بالایی از نظر مکان استفاده داشته باشند.

پرچم در معرض دید است

یکی دیگر از مزایای این محصولات، امکان جابجایی آنهاست که اجازه می‌ دهد به راحتی در مکان‌ های مورد نظر خود از آنها استفاده کنید. البته مزایای استفاده از پرچم به همین موارد محدود نمی شوند و در ادامه بررسی بیشتری انجام خواهیم داد.

ایجاد حال و هوای رسمی در محیط کار

در تمام محیط‌ های رسمی، کسب و کار‌های مختلف شاهد استفاده از پرچم هستیم. از همین رو بسیاری از افراد که دوست دارند به محیط کسب و کار خود حال و هوایی رسمی بدهند، باید سراغ استفاده از این محصولات بیایند.

پرچم تشریفاتی با لوگو کسب و کار شما که به شکل اصولی روی آن چاپ شده، باعث می‌ شود تا جلسات به شکل بسیار بهتری برگزار شوند، و تاثیرگذاری بهتری روی مراجعین یا مشتریان خود داشته باشید. استفاده از پرچم رومیزی در یک دفتر کاری، تغییر زیادی روی فضای کار خواهد داشت. حتی می‌ تواند روی بهبود عملکرد نیروی کارتان نیز تاثیرگذار باشد.

وجود پرچم تبلیغاتی (پرچم ساحلی / بادبانی) مناسب در بخش‌ های مختلف یک شرکت، باعث ایجاد عناصری تکرار شونده می‌ گردد که باعث هویت بخشی و نشانه گذاری نمای داخلی می شود.

تاثیرگذاری بسیار بالا روی مشتریان

تحقیقات انجام شده نشان دهنده این است که مغز اکثر انسان‌ ها در به یاد آوردن تصاویر بهتر عمل می‌ کنند. پس کسب و کارهایی که به فکر رشد و پیشرفت هستند، باید به فکر راهی باشند که نام و یا یک المان مربوط به خود را در حافظه تصویری افراد ثبت کنند.

از سوی دیگر پرچم‌ها از زمان‌ های بسیار دور نشان دهنده اقتدار بوده‌ اند و می‌ توانند باعث افزایش اعتماد مشتریان به شما شوند. حتی می‌ توان گفت این جلب اعتماد مهمترین ویژگی مثبت یک پرچم برای شما خواهد بود.

برای طراحی پرچم تبلیغاتی چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟

بسیاری به اشتباه تصور می‌کنند که پرچم مربوط به کسب و کار آنها باید دارای طراحی پیچیده و خیره کننده باشد که در یک لحظه چشم مشتریان را جذب خود کند. درصورتی که برعکس این موضوع صحت دارد. دلیل این امر قدرت بالای معرفی هویت و انتقال پیام طرح های ساده می باشد. طرح های پیچیده پرشکل و رنگ نگاه بیننده را کمی به حاشیه می‌برند اما طرح های ساده مانند، نام تنها، شعار تنها، لوگوی تنها که بصورت منفرد منقش می‌شوند، هویت محض را منتقل می کنند.

در طرح های پر شکل و رنگ، شاهد آن خواهیم بود که بیننده هیچ چیزی از پرچم شما متوجه نخواهد شد و صرفاً مخلوطی از طرح و رنگ را کنار هم می‌ بیند.

از سوی دیگر، نوع پرچم مورد نظرتان را نیز حتما باید مدنظر داشته باشید. انواع مختلف پرچم تبلیغاتی (پرچم ساحلی / سامورایی)،پرچم رومیزی،پرچم تشریفات(ایستاده / تشریفاتی) دارای شکل ظاهری متفاوتی هستند و بهتر است در زمان طراحی آنها خلاقیت بیشتری به خرج دهید.

پس برای اینکه پرچم مورد نظر شما تاثیرگذاری بیشتری روی مشتریان داشته باشد، باید از سادگی استفاده کنید و پیام یا طرح مورد نظر خود را به شکلی واضح روی پرچم قرار دهید که مخاطبان برای درک آن گمراه نشوند.

اندازه و جنس پرچم تبلیغاتی

انواع پرچم‌ هایی که برای اهداف بازاریابی تولید می‌ شود عبارتند از پرچم رومیزی، پرچم بادبانی (تبلیغاتی / ساحلی)، پرچم تشریفات؛ که هر کدام از این موارد در شرایط خاصی کاربرد دارند. نوع و اندازه پرچم باید با توجه به محل استفاده آن انتخاب شود تا بیشترین تاثیر را داشته باشد. بطور مختصر اندازه این پرچم ها به همراه پایه به ترتیب بزرگترین عبارتند از؛ پرچم ساحلی( ۳ متر)، پرچم تشریفاتی (تا ۲۳۰ سانتیمتر) و رومیزی(تا ۴۰ سانتیمتر۹

به عنوان مثال در اتاق‌ های جلسات مهم، اتاق کنفرانس و سایر مکان‌ های مشابه، پرچم‌های رومیزی و پرچم تشریفاتی می‌ توانند گزینه‌ های بسیار خوبی باشند.

از سوی دیگر جنس پارچه استفاده شده برای پرچم و نوع چاپ آن نیز باید دارای کیفیت کافی باشد. به عنوان مثال در شرایطی که پرچم در برابر شرایط آب و هوایی گوناگون قرار دارد، باید از جنس مرغوبی باشد تا زیبایی خود را حفظ کند. مانند پرچم های تبلیغاتی که از با پارچه راشل تولید می‌شوند.

سخن نهایی

در پایان باید این نکته را به شما یادآور شویم که به هیچ عنوان خود را بر سر این دوراهی نگذارید که مجبور هستید بین پرچم و لوگو یکی از آنها را انتخاب کنید. لوگو در اصل مانند هویت شماست و باعث می‌ شود که در یک نگاه به چشم مخاطب یا مشتریان خود بیایید.

اما پرچم ابزاری است که با استفاده از آن می‌ توانید خود را بهتر و موثرتر به مخاطبان نشان دهید یا به عبارتی در معرض دید آنها باشید.

– سوالات متداول

آیا وجود یک پرچم برای کسب و کار ضروری است؟

شما بدون استفاده از پرچم نیز می‌توانید کسب و کار خود را ادامه دهید. اما با وجود پرچم مناسب و حرفه‌ای برای اهداف بازاریابی و تبلیغاتی باعث می‌ شود تا از رقیبان خود پیشی بگیرید.

لوگو یا پرچم؟ کدام یک بهتر است؟

لوگو یک نشان برای شناسایی برند یا کسب و کار شماست و پرچم بستری برای نشان دادن کسب و کار یا برند. پس می‌ توان گفت وجود هر دو می‌ تواند مفید و تاثیرگذار باشد.

استفاده از پرچم تبلیغاتی چه مزایایی دارد؟

ثبت تصویری کسب و کار خود در ذهن مشتریان،ایجاد حالت رسمی بیشتر برای انجام تشریفات گوناگون،ایجاد اعتماد بیشتر در مراجعه کنندگان یا مشتریان و انتقال پیام بازاریابی مورد نظر شما، تنها بخشی از مزایای استفاده از پرچم هستند.

در زمان خرید و سفارش پرچم باید به چه مواردی دقت کرد؟

نوع پرچم تبلیغاتی،جنس پارچه،نوع چاپ،رنگ،طرح پرچم و استفاده از نظرات و تخصص افراد حرفه ای در این حوزه می‌ تواند کمک کند که بودجه خود برای خرید پرچم را به درستی مصرف کنید.

از کجا برای تهیه پرچم تبلیغاتی اقدام کنیم؟

متخصصین ما در شرکت جهان پرچم نشان آماده اند اطلاعات و تخصص خود را برای تهیه بهترین پرچم در اختیار مشتریان قرار دهند. همچنین اگر در رابطه با این موضوع سوال یا ابهامی دارید، همکاران ما در شرکت جهان پرچم نشان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود. همچنین میتوانید در شبکه های اجتماعی از تخفیف های مناسبتی بهره مند شوید و آخرین نمونه کار ها را مشاهده بفرمایید.

تماس با ما

فروش انواع پرچم تشریفات

تیر ۲۳ام, ۱۴۰۳|

فروش انواع پرچم تشریفات به همراه پایه پرچم های متنوع از انواع پرچم تشریفات در مراسم های رسمی و بین المللی، نمایشگاه ها و افتتاحیه ها، اتاق مدیران، [...]

فروش انواع پرچم اهتزاز

تیر ۲۱ام, ۱۴۰۳|

فروش انواع پرچم اهتزاز به همراه نصب میله بطور کلی پرچم نشان دهنده اقتدار است اما در بین انواع پرچم، نوع اهتزاز بیشترین قدرت را در این زمینه [...]

فروش انواع پرچم رومیزی

تیر ۱۹ام, ۱۴۰۳|

فروش انواع پرچم رومیزی به همراه پایه های متنوع وجود پرچم رومیزی بر روی پیشخوان قسمت پذیرش مراکز خدماتی، میز کارمندان و مدیران یا حتی در کنار محصولات [...]

  • حمایل تشریفاتی

معرفی آویز و حمایل تشریفاتی

خرداد ۱۳ام, ۱۴۰۳|

حمایل تشریفاتی و آویز های رسمی حمایل نوعی شال، آویز، بند و یا روبان منقش به طرح های فاخر است که معمولا نوشته و نام هایی بر روی آن [...]

  • شال تبلیغاتی

شال تبلیغاتی | مزیت ها و معایت آن

خرداد ۱۲ام, ۱۴۰۳|

شال تبلیغاتی استفاده از شال تبلیغاتی یکی از راه های متمایز نمودن کارمندان و پرسنل جهت نشان دادن تخصص، سمت و جایگاه آن ها است. شال های چاپی بسیار [...]