تفاوت پرچم تشریفات و رومیزی در چیست؟

فرق پرچم تشریفات و رومیزی

همان طور که می‌دانید، پرچم ها انواع مختلفی داشته و هر یک مختص به مکانی مشخص یا برنامه ای خاص ارائه می شوند. یکی از انواع پرچم های پرطرفدار موجود در بازار، پرچم های رومیزی و تشریفات هستند. این پرچم ها هر یک دارای خصوصیات مشخص و کاربردی خاص می باشند. نکته مهم در این رابطه این است که ما این دسته از پرچم ها را بشناسیم و بدانیم که بایستی در کجا از آن ها استفاده کنیم. به همین خاطر، تصمیم گرفتیم تا مطلبی در رابطه با تفاوت پرچم رومیزی و تشریفات را برای شما ارائه دهیم تا با توجه به آن، بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید که کدام پرچم مناسب مراسم شما است.

پرچم رومیزی چیست؟

در ابتدا به معرفی پرچم رومیزی می پردازیم. پرچم های رومیزی به دسته پرچم های کوچکی اطلاق می گردد که با پایه سنگی، فلزی، پلکسی و … بر روی میز قرار می گیرند. این دسته از پرچم ها انواع مختلفی را با خود به همراه دارند و پارچه آن ها نیز عموما ساتن می باشد. جهت آشنایی بهتر با انواع این پرچم می‌توانید به صفحه ” معرفی انواع پرچم رومیزی ” مراجعه بفرمایید.

در کنار مشخصات فنی که در رابطه با این محصول اشاره شد، باید گفت از جنبه زیبایی، تبلیغاتی و ایجاد هویت بصری، این پرچم ها می توانند نقش مفیدی را در طراحی محیط ایفا کنند. پرچم های رومیزی می توانند با الحاق نمایی تجاری و رسمی به محیط، جلوه ای خاص در نگاه بیننده و یا مخاطب خلق کنند. از دیگر کاربرد های این پرچم می توان به موارد زیر اشاره کرد:
معرفی محصول یا کارکنال، استفاده به عنوان نماد جهت نشان دادن ویژگی ایی خاص مانند نوشتن “OFF” برای نشان دادن تخفیف، متمایز نمودن جایگاه شخصی که پشت آن میز می نشیند، مانند نمایندگان کشور ها در مراسم های بین اللملی و نشان دادن اقتدار

پرچم رومیزی

پرچم تشریفاتی چیست؟

پرچم تشریفات، پرچمی در ابعاد بزرگ(حدودا ۲۳۰ سانتیمتر همراه با پایه) که معمولی بر روی سکوها، ورودی ها، غرفه های نمایشگاه، اتاق مدیریت یا سالن و راهرو ها و… استفاده می شوند. دلیل محبوبیت این نوع از پرچم، زیبایی های توام با همخوانی آن به هر نوع و سبک طراحی می‌باشد. جهت آشنایی با انواع این پرچم می‌تواید به صفحه ” معرفی انواع پرچم تشریفات ” مراجعه بفرمایید.

پرچم های تشریفاتی که به آن ها پرچم های ایستاده نیز گفته می شود، یکی از بهترین و کاربردی ترین پرچم ها در نمایشگاه ها، کنگره ها، همایش ها، سخنرانی ها و دیگر مراسم ها هستند. اصولا سازمان ها یا کسب و کارها از پرچم های تشریفاتی برای نشان دادن اقتدار خود استفاده می کنند. در بین انواع پرچم، پرچم تشریفات بیشترین قدرت را در ایجاد هویت بصری دارد.

پرچم تشریفات

تفاوت پرچم رومیزی و تشریفات در چیست؟

حال که به طور کامل دانستیم پرچم رومیزی چیست و پرچم تشریفات نیز چه خصوصیاتی دارد، در این بخش به بررسی تفاوت پرچم رومیزی و تشریفات می پردازیم تا به هنگام خرید پرچم بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشد.

نوع پرچم اندازه قیمت کاربرد
پرچم رومیزی  ۳۰ در ۲۰ – ۱۰ در ۳۰ سانتیمتر کمتر از تشریفات  قابل استفاده بر روی میز، پیشخوان، کانتر ها، تاقچه ها و …
پرچم تشریفات ۹۰ در ۱۵۰ سانتیمتر بیشتر از رومیزی ورودی ها، سکوها، کنج محیط، غرفه ها و …

لازم به ذکر است، مهمترین دلیل بیشتر بودن قیمت پرچم تشریفات نسبت به پرچم رومیزی، میزان پارچه استفاده شده(۹۰*۱۵۰) در آن است.

پرچم رومیزی برای مراسم ها رسمی‌تر است یا تشریفات؟

پرچم رومیزی یا تشریفات، هر یک می توانند گزینه ایی رسمی برای مراسم باشند. اما برای این که بهترین انتخاب را در این بین، برای خود به همراه داشته باشید، بایستی به این موضوع توجه کنید که مراسم شما تا چه اندازه رسمی بوده و چه افرادی در آن شرکت دارند. اگر در ارتباطات شما(شرکت، مراسم، نمایشگاه…) سازمان های دولتی حضور یا نقش(به عنوان مشتری، ناظر،مراجعه کننده…) دارند، بهتر است از پرچم های ریشه دار رومیزی یا ریشه دار تشریفات استفاده کرد. در مقابل این موضوع اگر مردم عادی یا دیگر شرکت های خصوصی با شما تعامل دارند، بهتر از از پرچم های رومیزی یا تشریفات بدون ریشه استفاده کنید.

اگر همچنان در رابطه با فرق پرچم تشریفات و رومیزی سوال یا ابهامی دارید، همکاران ما در شرکت جهان پرچم نشان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود. همچنین میتوانید در شبکه های اجتماعی از تخفیف های مناسبتی بهره مند شوید و آخرین نمونه کار ها را مشاهده بفرمایید.

تماس با ما

نمونه کاره ها

دیگر مقالات

فروش انواع پرچم تشریفات

تیر ۲۳ام, ۱۴۰۳|

فروش انواع پرچم تشریفات به همراه پایه پرچم های متنوع از انواع پرچم تشریفات در مراسم های رسمی و بین المللی، نمایشگاه ها و افتتاحیه ها، اتاق مدیران، [...]

فروش انواع پرچم اهتزاز

تیر ۲۱ام, ۱۴۰۳|

فروش انواع پرچم اهتزاز به همراه نصب میله بطور کلی پرچم نشان دهنده اقتدار است اما در بین انواع پرچم، نوع اهتزاز بیشترین قدرت را در این زمینه [...]

فروش انواع پرچم رومیزی

تیر ۱۹ام, ۱۴۰۳|

فروش انواع پرچم رومیزی به همراه پایه های متنوع وجود پرچم رومیزی بر روی پیشخوان قسمت پذیرش مراکز خدماتی، میز کارمندان و مدیران یا حتی در کنار محصولات [...]

  • حمایل تشریفاتی

معرفی آویز و حمایل تشریفاتی

خرداد ۱۳ام, ۱۴۰۳|

حمایل تشریفاتی و آویز های رسمی حمایل نوعی شال، آویز، بند و یا روبان منقش به طرح های فاخر است که معمولا نوشته و نام هایی بر روی آن [...]

  • شال تبلیغاتی

شال تبلیغاتی | مزیت ها و معایت آن

خرداد ۱۲ام, ۱۴۰۳|

شال تبلیغاتی استفاده از شال تبلیغاتی یکی از راه های متمایز نمودن کارمندان و پرسنل جهت نشان دادن تخصص، سمت و جایگاه آن ها است. شال های چاپی بسیار [...]