تندیس

در دوران باستان از غنائم جنگی، بدن سربازان و شهروندان به عنوان نشان پیروزی در جنگ ها استفاده می شد. بعد ها در روم و یونان قدیم، از تاج گل، کوزه های نقاشی شده، شمشیر و سپر های طلایی برای قدردانی از برندگان مسابقات استفاده می شد. سپس در اواخر سال ۱۶۰۰ میلادی، از جام برای نشان پیروزی و پاداش مسابقات ورزشی استفاده شد که می توان آن را آغاز عصر تندیس برشمرد. بطوری که بعد از آن، شکل تندیس، با توجه به موضوع رویداد، طراحی می شد.

جنس

این محصول  در جنس های متنوعی تولید می شود که عموم آنها عبارتند از؛ آلیاژ برنج و سرب، پلکسی و چوب. با این حال به صورت اختصاصی، تندیس در جنسی که قابل ساخت باشد، تولید خواهد شد مانند طلا، نقره، برنز، استیل، آهن، فایبرگلاس، کریستال، سنگ، گچ و … .

روش ساخت

بطور کلی، میتوان با هر ماده ایی که قابل اجرا توسط روش های ساخت باشد، این محصول را تولید کرد. کنده کاری(تراش کاری، برش با لیزر و …)، ریخته گری(اسید کاری، دایکست و …)، جفت کاری(اتصال قطعات)، شکل دهی(پخت خمیر) و نوین ترین آن ها، چاپ سه بعدی، از روش هایی هستند که برای ساخت تندیس استفاده می شود. لازم به ذکر است، برای سفارش هایی با تعداد زیاد، معمولا از تندیس های آماده که از قبل قالب آنها ساخته شده است، استفاده می شود.

انواع تندیس

بطور کلی محدودیتی در دسته بندی تندیس ها وجود ندارد و با توجه به روش ساخت و جنس خود دسته بندی می شوند. اما شاید بتوان آن ها را از نظر رنگ به دو دسته تک رنگ و چند رنگ، تقسیم کرد.

تک رنگ

تندیس هایی که بصورت یکپارچه هستند و با حکاکی، طرح و نام روی آن ها اجرا می شود. با این حال با روش هایی مانند حرارت و آبکاری میتوان طیفی از رنگ خود جنس را بر روی آن اجرا کرد.

چند رنگ

شاید بتوان گفت تنها تندیس های پلکسی گلس(MDF)قابلیت چاپ رنگ را برروی خود دارند. با این حال با مینا کاری یا لعاب کاری بر روی نوع های چوبی و شیشه ایی می توان طرح و رنگ مورد نظر را منقش نمود.

اندازه

محدودیتی در اندازه تندیس ها وجود ندارد و با توجه به سفارش انجام می شود.

قیمت

جنس و تعداد سفارش دو عامل مهم تعیین قیمت جهت سفارش تندیس می باشد.

اگر همچنان در رابطه با این محصول سوال یا ابهامی دارید، همکاران ما در شرکت جهان پرچم نشان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود. همچنین میتوانید در شبکه های اجتماعی از تخفیف های مناسبتی بهره مند شوید.

تماس با ما

۰/۵ (۰ نظر)
۰/۵ (۰ نظر)