پرچم مصلحتی و موارد استفاده آن

نقطه شروع بحث پرچم مصلحتی به مالیات بر می گردد. یکی از اصل های اقتصادی هر کشور، مالیات آن کشور است. به دنبال این موضوع، تمام کسب و کار ها به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه های مالیاتی خود هستند. شاید بتوان گفت، از نظر تنوع شاخص های مالیاتی، شرکت هایی که کسب و کار بین المللی دارند. تحت بیشترین مالیات ها قرار می گیرند زیرا علاوه بر مالیات های داخلی مشمول برخی از مالیات های خارجی نیز می شوند.

پرچم مصلحتی

مالکیت باز

 یکی از راه های کاهش این مالیات ها، ثبت مالکیت اموال و عقد قرارداد های بازرگانی در کشورهایی است که مالیات کمتری در زمینه های کاری آن کشور وضع کرده است. برای مثال، یک شرکت در ایران ثبت می شود اما کامیون های خود را جهت باربری از کشوری خریداری میکند. که این کامیون ها بیشترین  تردد را در آن کشور دارند بنابراین تردد در آن کشور، مشمول مالیات غیر بومی نخواهد شد.

اما ازآن جا که تقریبا تمام مبادلات تجاری از طریق دریا انجام می شود. کشور هایی که دارای تنگه هستند، بهترین انتخاب برای این شرکت ها جهت ثبت مالکیت کشتی های باربری خود می باشند. زیرا تردد در آب های آزاد هم مشمول قوانین بین المللی و هم قوانین دریانوردی می شود. و این کشور ها بصورت خاص، مستثنی برخی از این قوانین شده اند، مانند حق مالکیت، بدون ثبت ملیت(ثبت مالکیت باز)

پرچم مصلحتی

کانال پاناما

در بین تنگه های آبی جهان، تنگه پاناما بیشترین تردد کشتی ها را دارد. و به دنبال این موضوع کشور پاناما از لحاظ تعداد مالکیت های باز ثبت شده کشتی، در رتبه اول قرار گرفته است. از این رو شرکت هایی که ثبت مالکیت باز انجام داده اند، پرچم این کشور را بر روی کشتی های خود قرار می دهند تا نشان دهنده مالکیت باز آن کشتی باشد.

پرچم مصلحتی

کانال پاناما

مزیت ها و انتقاد ها

از دیگر مزیت های مالکیت باز می توان به؛ مبرا شدن از برخی آیین نامه های کاری و زیست محیطی و استخدام نیروی انسانی از کشور هایی که حقوق کمتری را معین کرده اند، اشاره کرد. البته این موضوع به دنبال خود، انتقاد ها و فساد هایی را به همراه داشته است. به عنوان مثال؛ انتقاد سازمان ها و اتحادیه های صنفی از پنهان کردن ملیت مالک بصورت شامل شدن در آیین نامه پرچم مصلحتی که به بیان دیگر، بطور کاملا قانونی امکان ناشناس بودن هویت مالک را می دهد.

پرچم مصلحتی

اگر شما هم قصد استفاده از پرچم مصلحتی را دارید. همکاران ما در شرکت جهان پرچم نشان راهنمای شما عزیزان خواهند بود. همچنین میتوانید در شبکه های اجتماعی از تخفیف های مناسبتی بهره مند شوید.

تماس با ما