پرچم بادبانی چیست؟

پرچم بادبانی چیست؟
پرچم بادبانی از نوین‌ترین و جذاب‌ترین تولیدات و خدمات مجموعه جهان پرچم نشان است. این نوع پرچم یک نوع پرچم نمادین برای اهداف مختلف است که در هر زمینه ای می‌تواند مورد استفاده واقع گردد. همچنین این مدل از پرچم انواع گوناگونی نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. انواع پرچم بادبانی از طریق چاپ دیجیتالی تولید و عرضه می‌شوند و نمی‌توان از آنها قیمت پایین را انتظار داشت. هر چند چاپ دیجیتال پرچم بادبانی در مقابل چاپ سیلک معمولی، کیفیت به نسبت بالاتر و قابل توجهی را ارائه می‌سازد. همچنین قیمت تمام شده برای تهیه یک پرچم بادبانی در کنار کیفیت بالای چاپ دیجیتال، بستگی به میزان ابعاد و سایز آن نیز دارد.
انواع پرچم بادبانی
ساحلی(یا بادبانی)
محبوبیت پرچم بادبانی(یا ساحلی) به قدری است که در نمونه‌هایی در مشاغل اروپایی، آمریکایی و آسیای شرقی می‌توان آن را مشاهده نمود. از اصلی ترین دلایل محبوبیت این نوع پرچم می‌توان به ظاهر، طراحی و کارایی آن اشاره کرد. از برخی از ویژگی‌های پرچم بادبانی بادبانی می‌توان پارچه قابل شستشو، جاجایی سریع و راحت و استفاده در خارج و داخل یک ساختمان را ذکر کرد.
کمانی
این پرچم نیز از پرکاربرد ترین انواع پرچم بادبانی است که جنبه تبلیغاتی نیز دارد. شکل ظاهری این مدل بدلیل کمانی بودن بسیار زیبا و لوکس است. پرچم بادبانی کمانی را می‌توان در مکان‌های گوناگون قرار داد و دارا بودن پایه پهن و سنگین، در این امر کمک می‌کند تا پس از نصب مانع سقوط و جابجایی شود. می‌توان از نوع کمانی پرچم بادبانی به عنواد نماد راهنما و استقبال استفاده کرد. کاربرد آن در نمایشگاه‌ها و جشنواره هاست.

هلالی
پرچم هلالی نیز برای تبلیغات و استقرار در بیش‌تر اماکن مناسب است. این نوع پرچم نیز دارای سازه بسیار بادوامی بوده و دربرابر تابش خورشید و اشعه UV نیز مقاوم است. دوخت با کیفت و مقاومت بدنه دربرابر رطوبت نیز از ویژگی‌های قابل توجه آن می‌باشد. از کاربردهای پرچم بادبانی هلالی می‌توان به استفاده در فروشگاه‌های مختلف، تالارها و آمفی تئاترها، مراکز تفریحی و اقامتگاه‌ها و سالن‌های ورزشی و نمایشگاه‌های اتوموبیل اشاره نمود.

قطره‌ای
این نوع پرچم به دلیل شباهت آن به دلفین، علاوه بر نام استند پرچمی قطره‌ای، پرچم دلفینی نیز نامیده می‌شود. این پرچم بادبانی از پرطرفدارترین پرچم‌های تبلیغاتی است. ظاهر آن از طرفی شبیه به یک قطره است و از همین رو در کنار اماکن تفریحی و بادبانی مورد استفاده بیش‌تری قرار می‌گیرد. همچنین این پرچم سابقه استفاده در مراکز شهر و پارک‌ها را در مناسب‌های گوناگون داشته است. از ویژگی‌های پرچم بادبانی قطره‌ای می‌توان به استحکام و مقاومت بالا، قیمت به صرفه، متنوع بودن، دیده شدن سریع و قابل استفاده در همه اماکن اشاره کرد.

سامورایی
این مدل پرچم تقریبا همه فن حریف بوده و در زمینه‌های مختلف از جمله تبلیغات و اعلانات کاربرد دارد. از آن جهت نام این پرچم ها را سامورایی میگویند که در زمانهای قدیم جنگجویان سامورایی ژاپن علامت و یا نشان خانوادگی خود را روی آن نقش میکردند و در جنگها و مراسمات مختلف از آن استفاده می نمودند. این مورد از پرچم بادبانی خیال خریداران را راحت می‌کند چرا که از آن می‌توان در همه زمینه و در دفعات زیاد استفاده کرد. از ویژگی‌های پرچم بادبانی سامورایی می‌توان به بدنه و پارچه با کیفیت و قابل شستشو و مقاوم در مقابل نور خورشید، قیمت منطقی و نصب آسان اشاره کرد.
کاربرد
کاربرد پرچم بادبانی در زمینه‌های مختلف می‌باشد اما به طور کلی بیش‌تر در زمینه تبلیغات و معرفی فعالیتی که در یک مکان صورت می‌پذیرد مورد استفاده واقع می‌گردد. به طور کلی نیز همان‌طور که گفته شد، پرچم‌ها نمادی بر هویت و یا اصالت یک برند هستند که می‌توانند آن را تبلیغ و معرفی کنند.
ابعاد و سایز
همان گونه که در بخش معرفی انواع پرچم بادبانی مشاهده کردیم، بدلیل دارا بودن انواع مختلف از این نوع پرچم، ابعاد آنها نیز در هر گونه می‌تواند متفاوت باشد. اما رایج ترین ابعاد که بیش‌ترین استفاده را نیز داراست، پرچم با ارتفاع ۲.۵ متر (۲۷۰*۶۰ سانتی متر) و یا پرچم با ارتفاع ۳ متر (۷۰*۲۷۰ سانتی متر) است.
روش نصب
نصب پرچم نیز دارای اصول می‌باشد تا بازدهی خوبی نیز به ارمغان آید. پرچم بادبانی باید در موقعیتی نصب گردد تا بیش‌ترین توجه مخاطب را به خود جلب کند. توجه به ایستایی پرچم نیز بسیار مهم است به طوری که باید ایستایی صاف و ۹۰ درجه آن رعایت شود. بند پرچم‌ها باید تا اندازه مناسب کشیده شود تا پارچه آن صاف و بدون موج سرجایش قرار بگیرد.

اگر همچنان در رابطه با این پرچم ساحلی سوال یا ابهامی دارید، همکاران ما در شرکت جهان پرچم نشان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود. همچنین میتوانید در شبکه های اجتماعی از تخفیف های مناسبتی بهره مند شوید.

تماس با ما