نکاتی در رابطه با پرچم دستی

این پرچم ها به غیر از راهپیمایی ها، جشن ها و دیگر مراسم ها در فرودگاه ها، ورزش کوهنوردی، رشته نجات غریقی، کشتی رانی و بطور کلی هرجایی که نیاز به نشانک(سیگنال) باشد، استفاده میشود.

پرچم دستی

سمافور پرچم

سمافور به معنای دستگاه یا مجموعه ای از ساختار های پیچیده است که معنای خاصی را منتقل می کند. به دنبال این معنی سمافور پرچم، ایجاد دستگاهی بصری برای انتقال پیام است. یک سمافور را میتوان از طریق روش هایی مانند نور، آتش، حرکات دست اجرا کرد. سمافور پرچم استفاده از پرچم هایی با طرح ها و اندازه های تعریف شده است. با قرارگیری این پرچم ها در یک موقعیت خاص، یک حرف یا پیام، برای بیننده نمایان می شود.

استاندارد

در سمافور کنونی از دو نوع پرچم برای حروف و اعداد استفاده می شود. پرچم های انتقال حروف مربعی شکل و پرچم های اعداد مثلثی شکل هستند. طرح های این پرچم ها قراردادی و تعریف شده اند اما به طور کلی به دو بخش هوایی و دریایی تقسیم می شوند. استاندارد بین المللی کد سیگنال ها(INTERCO) طرح این پرچم ها را تعیین کرده است که تحت نظارت سازمان بین المللی کشتیرانی(IMO) است.

استاندارد های کد پرچم

طرح های تعریف شده در استاندادر های بین المللی

نحوه استفاده

فرستنده ابتدا پیام “توجه” را ارسال میکند تا اجازه انتقال پیام را بگیرد. و گیرنده پیام “آماده دریافت” در جواب می فرستد تا اجازه شروع سمافور را بدهد. در آخر فرستنده پیام “آماده در یافت” را به عنوان پایان سمافور میفرستد و گیرنده در جواب پیام “توجه” را منتقل می کند و در صورت عدم ادامه گیرنده، سمافور پایان می یابد.

جدول تعریف علائم پرچم

نحوه استفاده از پرچم اوسکار

چاپ

چاپ این پرچم ها در اندازه های ۲۰ در ۳۰ و ۴۰ در ۳۰ سانتیمتر انجام می شود و جنس پرچم، با توجه به سفارش، پارچه و کاغذ می تواند باشد. کمترین تیراژ برای سفارش این پرچم، ۵ تخته می باشد و محدودیتی در طرح وجود ندارد. دسته این پرچم ها به دو صورت پلاستیکی و چوبی، ساخته می شود.
پرچم های دستی، انتخابی مناسب جهت برگزاری مراسم ها و جشن ها و یا حتی هدیه می باشند. پرچم های دستی در تعداد کم، بصورت آماده موجود می باشد.

پرچم دستی

سعی شد تا نکاتی در رابطه با پرچم دستی به شما عزیزان ارائه دهیم. اگر همچنان در رابطه با پرچم دستی سوال یا ابهامی دارید، همکاران ما در شرکت جهان پرچم نشان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود. همچنین میتوانید در شبکه های اجتماعی از تخفیف های مناسبتی بهره مند شوید.

تماس با ما