میله پرچم و نصب آن

در دوران باستان، میله پرچم ها بصورت تیرک های چوبی، در مرکز روستا یا قبلیه نصب میشد تا نشان دهنده مالکیت زمین آن قوم باشد. بعد ها اشراف با نصب این تیرک ها اقتدار خاندان خود را نشان می دادند. به گونه ای که هرچه مقدار فاصله این تیرک تا درب ورودی بیشتر بود، جایگاه آن فامیلی نیز بالا تر بود. بعد ها این تیرک ها جای خود را به میله های آهنی دادند.

میله پرچم

نمونه دکل های چوبی

جنس

جنس تمام میله ها آهن می باشد که با روکش رنگی ضد زنگ عایق شده اند. برای ارتفاعات کوتاه از جنس استیل هم استفاده می شود.

جنس میله پرچم

معدن آهن

شکل میله

سطح مقطع این میله ها در دو نوع دایره یا شش ضلعی منتظم ساخته می شود.

میله پرچم

نمونه های چندضلعی و لوله ای

اندازه

کمترین اندازه این میله ها ۳ تا ۴ متر است و حداکثری برای ارتفاع این میله ها وجود ندارد. لازم به ذکر است، میله های چند ده متری برای پرچم های بزرگ(به اصطلاح ابر پرچم) استفاده می شود.

میله پرچم

نمونه میله های بزرگ

نصب

نصب میله پرچم ها نیازمند یک فرایند مهندسی می باشد بطوری که با توجه به ارتفاع میله و جرم دکل یا پرچم آن، مقداری از زمین را حفر میکنند. سپس با بتون ریزی، پی سازی لازم را انجام می دهند تا وزن میله و پرچم و همچنین گشتاورآنها را خنثی شود که امن ترین روش نصب، بصورت پیچ و مهر(به اصطلاح بولت) می باشد. با در نظر گرفتن وزن پرچم یا دکل و در شرایط امن، پرچم های ۳ یا ۴ متری بدون پی ریزی قابل نصب بصورت رول بوت میباشد.

نصب میله پرچم

نحوه نصب

قیمت

عوامل مختلفی در تعیین قیمت نصب دخیل هستند اما مهمترین آن ها تعداد و مکان آن است.

اگر همچنان در رابطه با میله پرچم سوال یا ابهامی دارید، همکاران ما در شرکت جهان پرچم نشان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود. همچنین میتوانید در شبکه های اجتماعی از تخفیف های مناسبتی بهره مند شوید.
تماس با ما