فرایند تولید پرچم
چاپ پرچم یکی از روش های بازاریابی و تبلیغات می باشد. می توان به چاپ پرچم به عنوان یک روش تبلیغات پر سود، بلند مدت و دائمی نگاه کرد. همچنین از مزایای چاپ پرچم بازاریابی، نشان دادن اقتدار و افزایش حس اعتماد در مخاطب است. در ادامه این مطلب شما را با فرایند تولید پرچم آشنا خواهیم کرد.
مرحله نخست – طراحی
در مرحله اول، تولید پرچم با تایید طرح مورد نظر توسط سفارش دهنده انجام می شود بگونه ایی که طراحان مجموعه با درنظر گرفتن استاندارد های نوع پرچم سفارش شده و بررسی رنگ و اندازه طرح ارسال شده، ایراد های طرح را برطرف میکنند. بعد از رفع ایراد و تایید طرح توسط خریدار. طرح به واحد تولید منتقل خواهد شد.
مرحله دوم – چاپ
در این مرحله چاپ طرح با توجه به نوع چاپ انجام میشود که به سه گروه زیر تقسیم می شود.
دیجیتال : به دلیل سرعت بالای تولید و پرش ناچیز رنگ جوهر در مقایسه با چاپ سیلک، اکثر چاپ ها بصورت دیجیتال انجام می شود یه این صورت که طرح مورد نظر بر روی یک کاغذ با گِرَماژ بسیار پایین(پوستی) چاپ میشود، تا جوهر مورد نظر را برای چاپ حرارتی در خود نگه دارد، سپس کاغذ بر روی پارچه قرار میگیرد و بعد از تنظیم، تحت فشار و همزمان توسط حرارت بالا، جوهر از کاغذ به پارچه منتقل می شود.


گلدوزی : طرح مورد نظر بصورت جدا از رنگ پارچه، به دستگاه های بافندگی منتقل می شود سپس پارچه که توسط چاپ دیجیتال بصورت خام و بدون طرح، رنگی شده است در دستگاه گلدوزی قرار میگیرد و طرح روی پارچه گلدوزی میشود.

پفکی : طرح بصورت یک قالب یا شابلون توسط دستگاه برش تولید می شود سپس رنگدانه به خمیر چاپ اضافه می شود تا رنگ مورد نظر بدست آید و در آخر خمیر مورد نظر بجای جوهر بر روی قالب قرار میدهند تا خمیر بر روی پارچه به شکل طرح ارسالی استخراج شود پس از آن پارچه وارد خشک کن شده و توسط حرارت خمیر پف میکند یا به اصطلاح پفکی می شود.

مرحله سوم(با توجه به سفارش) – لمینت
اگر خریدار برای پرچم خود لمینت را نیز سفارش داده باشد، پرچم چاپ شده در واحد تولید لمینت نیز می شود بطوری که یک لایه پلاستیک توسط دستگاه حرارتی غلتان به پشت پرچم چسبیده می شود. این کار ایستایی پرچم را زیبا تر و از ایجاد چروک جلوگیری می کند.


مرحله چهارم –خیاطی
پارچه بعد از سرد شدن به واحد خیاطی منتقل میشود تا دور بری و یا دور دوزی های سفارش مانند ریشه و یا لیزر توسط خیاط های مجرب انجام شود .در واحد خیاطی با استفاده از چرخ های صنعتی کامپیوتری کناره های پرچم ریشه دوزی می شوند تا ثبات خود را به دست بیاروند و یا اگر سفارش بدون ریشه بود، برش توسط دستگاه های لیزر انجام می شود. لازم به ذکر است، تمامی ریشه ها به صورت دو لایه دوخته می شود تا سنگینی لازم را جهت ایستادگی و عدم خمیدگی را بدست آورند.

مرحله پنجم – بسته بندی و ارسال
پرچم های تولید شده، به صورت رول شده همراه با میله و پایه های سفارش، به آدرس خریدار ارسال می شود.

اگر همچنان در رابطه با این موضوع سوال یا ابهامی دارید، همکاران ما در شرکت جهان پرچم نشان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود. همچنین میتوانید در شبکه های اجتماعی از تخفیف های مناسبتی بهره مند شوید.

تماس با ما