ست اداری چیست؟

ست اداری به مجموعه ای از اقلام و اجناسی میگویند که تکمیل کننده هویت بصری(ماندگاری تصویر) یک نام تجاری خواهند بود. بطور علمی ثابت شده که حافظه تصویری اکثر افراد، قوی تر از دیگر انواع حافظه عمل می کند. بنابراین ایجاد یک ست اداری، با بالابردن جایگاه یک کسب و کار، علاوه بر نشان دادن اقتدار و جلب اعتماد، جنبه تبلیغاتی نیز به همراه خواهد داشت.

ست اداری

نمونه ست اداری

اصول ایجاد ست اداری

ساخت و تولید هرچیز، اصول مختص به خود را دارد و ست های اداری نیز مستثنی از این موضوع نیستند. در ادامه به بعضی از این اصول اشاره کرده ایم.
هماهنگی میان بخش‌های مختلف
یکی از اصول طراحی ست اداری که اهمیت زیادی دارد، مطابقت ست اداری طراحی شده از لحاظ روانشناسی رنگ‌ها، فونت نوشته و… با سایر بخش‌ها مانند سایت، لوگو، برند، حوزه فعالیت و… است.
استفاده از اطلاعات ضروری
در‌کنار استفاده از نام و لوگو برند، آدرس، تلفن‌های تماس، سایت و ایمیل از دیگر مواردی هستند که هنگام طراحی باید در‌نظر گرفته شوند.
رعایت استاندارد‌های لازم
رعایت یک سری از استاندارد‌ها در بعضی از موارد ضروری است. به‌عنوان مثال سایز ۵A و ۵A، استانداردی است که برای سر برگ در‌نظر گرفته شده است و ابعاد پاکت نامه نیز باید متناسب با آن طراحی شود.

مزیت های ست اداری

از مزیت های ایجاد ست اداری می توان موارد زیر را نام برد:

  • از مزیت های ایجاد ست اداری می توان موارد زیر را نام برد:
  • معرفی ماهیت و حوزه کاری سازمان
  • اعتبار و هویت بخشیدن به سازمان
  • رسمیت بخشیدن به مکاتبات
  • سهولت دسترسی به اطلاعات تماس
  • افزایش امنیت و جلوگیری از هر‌گونه سو‌استفاده
  • القای حس اعتماد و اطمینان به دیگران
نمونه ست اداری

اقلام مورد استفاده

اقلامی که در یک ست اداری استفاده می شوند بسیار فراوان هستند اما مهمترین آنها عبارت اند از: سربرگ،کارت ویزیت، پاکت های اداری،کارت پرسنلی،بج سینه،دفترچه یادداشت،پوشه،مهر،برچسب،ظروف پذیرایی،خودکار، یونیفرم یا لباس و کلاه های چاپی، پرچم رومیزی، پرچم تشریفات، لیوان و ماک، فلش مموری و دیگر اقلامی(تقویم، سربرگ، جا سوئیچی) که به دلخواه مدیرعامل میتوان آن ها وارد یک ست اداری نمود. لازم به ذکر است بسیاری از این اقلام را میتوان به عنوان هدیه به مشتریان آن شرکت اهدا کرد.

ست اداری

نمونه ست اداری

اگر همچنان در رابطه با ست اداری، سوال یا ابهامی دارید، همکاران ما در شرکت جهان پرچم نشان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود، همچنین میتوانید در شبکه های اجتماعی از تخفیف های مناسبتی بهره مند شوید.

تماس با ما