پرچم فدراسیون بین المللی پرچم شناسی

پرچم فدراسیون بین المللی پرچم شناسی

پرچم شناسی
dپرچم‌شناسی یا وِکسیلالِجی (به انگلیسی: (Vexillology) به دانش شناخت پرچم‌ها گفته می‌شود. این دانش به مطالعه تاریخچه و سیر تحول پرچم‌ها و معنا و مفهوم نهفته در رنگ‌ها و علایم موجود در پرچم کشورها و سایر سازمان‌ها و شرکت‌ها و… می‌پردازد و دربارهٔ مراسم برافراشته شدن و پایین آوردن و احترام به پرچم به مطالعه می‌پردازد.
ریشه شناسی کلمه
وِکسیلالِجی یک کلمه ترکیبی است که از دو ریشه وِکسیلوم(vexillum) (پرچم هایی چهارگوشه که توسط سواره نظامان و سربازان رومی در جنگ ها حمل میشد) و پسوند لوجیا(logia) (به معنای زندگی در زبان یونانی) می باشد.
تاریخچه
وِکسیلالِجی توسط یک محقق آمریکایی به نام ویتنی اسمیت (Whitney smith) در سال ۱۹۵۷ ابداع شد. او اظهار داشت “با اینکه کاربرد پرچم به گذشته های دور تمدن انسانی باز میگردد و بسیار غنی و با قدمت است. اما مطالعه این کاربرد به شکل جدی، آنقدر نوپا است که حتی کلمه و اصطلاح آن تا سال ۱۹۵۹ در چاپ ظاهر نشد.” وی در سال ۱۹۶۱ با انتشار کتاب “اطلاعیه پرچم”(The Flag Bulletin) پرچم شناسی را بطور رسمی ثبت کرد و در طول زندگی خود سازمان های متعددی همچون انجمن بین المللی پرچم شناسی(International Congress of Vexillology, ICV)، فدراسیون بین المللی انجمن های پرچم شناسی(International Federation of Vexillological Associations, IFVA) و انجمن پرچم شناسان آمریکای شمالی را تاسیس کرد. قبل از این. مطالعه در این زمینه بخشی از نشان شناسی بود.
پیشرفت پرچم شناسی شامل اقدامات آکادمیک در زمینه های اجتماعی، تاریخی و طراحی می باشد همچنین باعث مشارکت صنعت در زمینه نیز شده است. انجمن بین المللی پرچم شناسی طیف گسترده ایی از موضوعات را مورد بررسی قرار میدهد و از سال ۱۹۶۹، هر دو سال نشتسی تحت نظر فدراسیون برگزار میکند سپس مقالاتی در این باره منتشر میکنند.

اگر همچنان در رابطه با پرچم شناسی سوال یا ابهامی دارید، همکاران ما در شرکت جهان پرچم نشان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود همچنین میتوانید در شبکه های اجتماعی از تخفیف های مناسبتی بهره مند شوید.

تماس با ما