برندینگ و نقش پرچم در آن

با توجه به تعریف های مختلفی که از برندینگ وجود دارد بهتر است نگاهی به تاریخ آن بیاندازیم تا بدون هیچ معیاری و فارق از پیچیدگی های مفهومی، با پیدایش این موضوع آشنا شویم.       

برند در لغت به معنای نشانه یا علامت(معنا قدیمی تر آن: تکه ایی از چوب که قابل اشتعال باشد.) و برندینگ به معنای علامت گذاری یا نشان گذاری است. که در دوران باستان، جهت علامت گذاری زندانیان،بردگان،اسیران،حیوانات و … از آن استفاده می شد. تا گویای سابقه،مالکیت،ملیت و … باشد. بعد ها جای خود را در قالب مهر و امضا مخصوصا در نقاشی هنرمندان پیدا کرد.

برندینگ و پرچم

 سپس در طی انقلاب صنعتی، صنعت گران محصولات خود را با نام کسب و کار خود نشانه گذاری می کردند. تا در فرایند صادرات و واردات خللی از جهت شناسایی این اقلام به وجود نیاید. به دنبال این موضوع، در اواخر قرن نوزدهم جهت جلوگیری از سواستفاده از این نشانه گذاری ها، حق مالکیت برای این نشان ها تعیین شد.

برندینگ و پرچم

 بعد از وضع قوانین مالکیت برای این صورت های گرافیکی، رقابت این نشان ها در بازار به وجود آمد. بطوری که تعریفی که امروزه از برند میدانیم شکل گرفت. و کسب و کار ها کوشیدن تا نشانی از خود بوجود بیاورند. که توام با بیشترین تعمیم از ویژگی های آن کسب و کار، درکی مثبت در ذهن مشتری نیز نهادینه کند تا یک هویت تجاری قوی ایجاد شود.

برندینگ و پرچم

تاثیر پرچم

برندینگ جنبه های گوناگونی مانند هویت و شخصیت برند، گسترش برند، ارزش برند، تمایز برند و … دارد. که در ادامه این مقاله به جنبه بصری و نقش پرچم در آن پرداخته ایم.

پرچم ها بطور کلی نشان دهنده اقتدار می باشند. و در کنار این موضوع، استفاده از آن ها در هر مکانی، علاوه بر جلب توجه و تبلیغ، حس اعتماد را در بیینده و مشتری القا می کنند. از این رو پرچم ها جهت به تصویر کشاندن هویت یک برند انتخابی بسیار مناسب برای طراحان داخلی می باشند. و یک عنصر جدا نشدنی در هویت بخشی بصری هستند.

برندینگ و پرچم

اگر همچنان در رابطه با این موضوع ، سوال یا ابهامی دارید، همکاران ما در شرکت جهان پرچم نشان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود، همچنین میتوانید در شبکه های اجتماعی از تخفیف های مناسبتی بهره مند شوید.

تماس با ما