آیا پرچم به اندازه لوگو برای کسب و کارها اهمیت دارد؟

در ادامه این مطلب از سایت جهان پرچم نشان قصد داریم در این مورد صحبت کنیم. با ما همراه باشید و نظر کارشناسان با تجربه را در این زمینه دریابید.

در بازار رقابتی امروز کسب و کار‌ها باید از روش‌ های مختلف برای شناساندن خود به مشتریان استفاده کنند. طبق بررسی‌ های انجام شده، وقتی یک کسب و کار و برند به صورت موثر و صحیح در ذهن یک فرد عادی تکرار شود، خواهید دید که بعد از مدتی، تاثیرات مثبتی روی آن فرد گذاشته‌ اید. و می‌ توانید او را تبدیل به یکی از مشتریان خود کنید.

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد بهتر است برای سازمان خود پرچم داشته باشید. به همین دلیل است که میبینیم برندهای معروف دنیا هنوز هم دست از تبلیغات و تکرار خود در ذهن مخاطبانشان برنداشته اند. یکی از ابزارهای تبلیغاتی که متاسفانه بسیاری اهمیت آن را دست کم می‌ گیرند، پرچم است.

اهمیت داشتن پرچم برای کسب و کارها

یکی از روش های تبلیغاتی نوین که می‌ تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد، استفاده از پرچم است. یکی از مزایای اولیه پرچم برای یک کسب و کار در دوره کنونی این است که بسیاری از رقیبان شما اهمیت استفاده از پرچم‌ ها را درک نکرده‌ اند. همین باعث می‌ شود زودتر از بقیه سراغ این روش بازاریابی بروید. چاپ پرچم می‌ تواند اطلاعات مختلفی را در خصوص کسب و کارتان در اختیار مخاطب یا رهگذران از یک مکان خاص بگذارد.

از طرفی بیشتر از هر ابزار تبلیغاتی دیگر (هم رده با بیلبوردها) می‌ تواند در معرض دید باشد و همین باعث شده تا بهره دهی تبلیغاتی استفاده از پرچم برای بسیاری از ما مناسب باشد. انواع مختلف پرچم مانند پرچم ایستاده، پرچم تبلیغاتی، پرچم رومیزی و… باعث شده‌ اند تا این محصولات انعطاف پذیری بالایی از نظر مکان استفاده داشته باشند.

پرچم در معرض دید است

یکی دیگر از مزایای این محصولات، امکان جابجایی آنهاست که اجازه می‌ دهد به راحتی در مکان‌ های مورد نظر خود از آنها استفاده کنید. البته مزایای استفاده از پرچم به همین موارد محدود نمی شوند و در ادامه بررسی بیشتری انجام خواهیم داد.

 

ایجاد حال و هوای رسمی در محیط کار

در تمام محیط‌ های رسمی، کسب و کار‌های مختلف شاهد استفاده از پرچم هستیم. از همین رو بسیاری از افراد که دوست دارند به محیط کسب و کار خود حال و هوایی رسمی بدهند، باید سراغ استفاده از این محصولات بیایند.

پرچم تشریفاتی با لوگو کسب و کار شما که به شکل اصولی روی آن چاپ شده، باعث می‌ شود تا جلسات گوناگون به شکل بسیار بهتری برگزار شوند، و تاثیرگذاری بهتری روی مراجعین یا مشتریان خود داشته باشید. استفاده از پرچم رومیزی در یک دفتر کاری، تغییر زیادی روی فضای کار خواهد داشت. حتی می‌ تواند روی بهبود عملکرد نیروی کارتان نیز تاثیرگذار باشد.

وجود پرچم تبلیغاتی مناسب در بخش‌ های مختلف یک شرکت، باعث ایجاد عناصری تکرار شونده می‌ گردد که باعث هویت بخشی و نشانه گذاری نمای داخلی می شود.

تاثیرگذاری بسیار بالا روی مشتریان

تحقیقات انجام شده نشان دهنده این است که مغز اکثر انسان‌ ها در به یاد آوردن تصاویر بهتر عمل می‌ کنند. پس کسب و کارهایی که به فکر رشد و پیشرفت هستند، باید به فکر راهی باشند که نام و یا یک المان مربوط به خود را در حافظه تصویری افراد ثبت کنند.

پرچم‌ ها از زمان‌ های دور حاوی اطلاعات خاصی برای ما بوده اند. دیدن یک نماد روی آنها می‌ توانسته معانی زیادی را به دنبال داشته باشد. حال تصور کنید که پیام چاپ شده روی پرچم (یا به طور کلی پیامی که توسط پرچم انتقال داده می‌ شود) حاوی اطلاعاتی در مورد کسب و کار شما باشد، این کمک می‌ کند که خود را بهتر به مخاطبان یا بینندگان معرفی کنید.

از سوی دیگر پرچم‌ها از زمان‌ های بسیار دور نشان دهنده اعتماد بوده‌ اند و می‌ توانند باعث افزایش اعتماد مشتریان به شما شوند. حتی می‌ توان گفت این جلب اعتماد مهمترین ویژگی مثبت یک پرچم برای شما خواهد بود.

مقایسه اهمیت لوگو و پرچم

مقایسه کردن اهمیت لوگو و پرچم برای پیشبرد اهداف بازاریابی، قطعا کارِ بیهوده و حتی احمقانه‌ ای خواهد بود. چرا که لوگو برای یک کسب و کار مانند نشانی است که می‌ خواهید با آن شناخته شوید. یک نماد اختصاصی برای شماست که باعث می‌ شود مخاطب یا مشتری با دیدن آن به یاد شما بیافتد.

با این حال لوگو چیزی به جز یک فایل نیست و برای کارایی بهتر باید در برابر چشمان مخاطب قرار بگیرد. از همین رو می‌ توان آن را روی پرچم تبلیغاتی، کارت ویزیت، بخش‌ های مختلف ساختمان، دکوراسیون و… چاپ کرد.

پس وجود لوگو قطعا برای یک کسب و کار ضروری بوده و چاپ آن روی انواع پرچم می‌ تواند تاثیرات مثبت زیادی برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد.

برای طراحی پرچم تبلیغاتی چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟

بسیاری به اشتباه تصور می‌کنند که پرچم مربوط به کسب و کار آنها باید دارای طراحی پیچیده و خیره کننده باشد که در یک لحظه چشم مشتریان را جذب خود کند. البته بهتر است چنین تصور اشتباهی را کنار بگذارید، چرا که روند طراحی رنگ و طرح روی پرچم باید به گونه‌ ای باشد که کاملاً استاندارد و ساده پیامی را به مخاطب انتقال دهد.

در غیر این صورت شاهد آن خواهیم بود که بیننده هیچ چیزی از پرچم شما متوجه نخواهد شد و صرفاً مخلوطی از طرح و رنگ را کنار هم می‌ بیند. طراحان حرفه‌ ای پرچم ابتدا برای کسب و کار مورد نظر شما یک پالت رنگی مشخص استفاده می‌ کنند که تعیین کننده رنگ‌ های روی پرچم خواهد بود.

از سوی دیگر نوع پرچم مورد نظرتان بر روی نحوه طراحی و رنگ بندی آن تاثیر زیادی خواهد داشت. انواع مختلف پرچم تبلیغاتی،پرچم رومیزی،پرچم تشریفات و پرچم ایستاده دارای شکل ظاهری متفاوتی هستند و بهتر است در زمان طراحی آنها خلاقیت بیشتری به خرج دهید.

پس برای اینکه پرچم مورد نظر شما تاثیرگذاری بیشتری روی مشتریان داشته باشد، باید از سادگی استفاده کنید و پیام یا طرح مورد نظر خود را به شکلی واضح روی پرچم قرار دهید که مخاطبان برای درک آن گمراه نشوند.

اندازه و جنس پرچم تبلیغاتی

انواع پرچم‌ هایی که برای اهداف بازاریابی تولید می‌ شود عبارتند از پرچم رومیزی، پرچم بادبانی، پرچم تشریفات و پرچم ایستاده؛ که هر کدام از این موارد در شرایط خاصی کاربرد دارند. نوع و اندازه پرچم باید با توجه به محل استفاده آن انتخاب شود تا بیشترین تاثیر را داشته باشد.

به عنوان مثال در اتاق‌ های جلسات مهم، اتاق کنفرانس و سایر مکان‌ های مشابه، پرچم‌های رومیزی و پرچم تشریفاتی می‌ توانند گزینه‌ های بسیار خوبی باشند.

از سوی دیگر جنس پارچه استفاده شده برای پرچم و نوع چاپ آن نیز باید دارای کیفیت کافی باشد. به عنوان مثال در شرایطی که پرچم در برابر شرایط آب و هوایی گوناگون قرار دارد، باید از جنس مرغوبی باشد تا زیبایی خود را حفظ کند.

سخن نهایی

در پایان باید این نکته را به شما یادآور شویم که به هیچ عنوان خود را بر سر این دوراهی نگذارید که مجبور هستید بین پرچم و لوگو یکی از آنها را انتخاب کنید. لوگو در اصل مانند هویت شماست و باعث می‌ شود که در یک نگاه به چشم مخاطب یا مشتریان خود بیایید.

اما پرچم ابزاری است که با استفاده از آن می‌ توانید خود را بهتر و موثرتر به مخاطبان نشان دهید یا به عبارتی در معرض دید آنها باشید.

همچنین قبل از انتخاب پرچم نیز بهتر است با افرادی که در این زمینه اطلاعات و تجربه کافی دارند مشورت کنید.

آیا وجود یک پرچم برای کسب و کار ضروری است؟

شما بدون استفاده از پرچم نیز می‌توانید کسب و کار خود را ادامه دهید. اما در این وجود پرچم مناسب و حرفه‌ای برای اهداف بازاریابی و تبلیغاتی باعث می‌ شود تا از رقیبان خود پیشی بگیرید.

لوگو یا پرچم؟ کدام یک بهتر است؟

لوگو یک نشان برای شناسایی برند یا کسب و کار شماست و پرچم بستری برای نشان دادن کسب و کار یا برند. پس می‌ توان گفت وجود هر دو می‌ تواند مفید و تاثیرگذار باشد.

استفاده از پرچم تبلیغاتی چه مزایایی دارد؟

ثبت تصویری کسب و کار خود در ذهن مشتریان،ایجاد حالت رسمی بیشتر برای انجام تشریفات گوناگون،ایجاد اعتماد بیشتر در مراجعه کنندگان یا مشتریان و انتقال پیام بازاریابی مورد نظر شما، تنها بخشی از مزایای استفاده از پرچم هستند.

در زمان خرید و سفارش پرچم باید به چه مواردی دقت کرد؟

نوع پرچم تبلیغاتی،جنس پارچه،نوع چاپ،رنگ،طرح پرچم و استفاده از نظرات و تخصص افراد حرفه ای در این حوزه می‌ تواند کمک کند که بودجه خود برای خرید پرچم را به درستی مصرف کنید.

از کجا برای تهیه پرچم تبلیغاتی اقدام کنیم؟

متخصصین ما در شرکت جهان پرچم نشان آماده اند اطلاعات و تخصص خود را برای تهیه بهترین پرچم در اختیار مشتریان قرار دهند. همچنین اگر در رابطه با این موضوع سوال یا ابهامی دارید، همکاران ما در شرکت جهان پرچم نشان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود. همچنین میتوانید در شبکه های اجتماعی از تخفیف های مناسبتی بهره مند شوید.

تماس با ما